Friday, February 19, 2010

e-bay

Salam..
seperti tajuk tertera.. satu soalan. Pernah korang membeli barang di e-bay? aku pernah. Especially barang electronic. Antaranya benda dalam gambar ni. Yang nak diceritakan di sini ialah dah masuk 3 kali aku kena hantar balik barang ni ke 'kedai' dia di Cina. sekali tu aku tak survey dulu sblm buat penghantaran. aku tujah pakai pos laju. memang laju sampainya. selepas 3 ari barang ni dah sampai dan di'sign' penerima' (tracking system). masalahnya.. harga nya yang dikategori gilos.. MYR77.00. banyak utk barang seberat 150g. langsung kali kedua aku pegi pejabat pos dan rasa nak menjerit suruh abang kerani pos tu buat cecepat. Takut dia sebut harga lain pulak. ahahhaha! MYR10.50, banyak murah banding ngan sblm ni. cuma barang akan ssmpai dlm 10 hari. tak kesah lah kan.

Nampak nya esok atau Isnin ni aku kena hantar lagi barang ni ke Cina dan bukan ke buyer aku yang dah masukkan duit ke akaun aku lantaran 'in car charger' nya. pedih hati aku bila aku try charger tu terus membunuh serta merta GPS yang sampai dalam keadaan yang sangat elok seperti yg penjualnya kata. malang nasib aku. Apa pon ebay ada kelebihannya tersendiri. barang yg rosak akan diganti. cuma masa yang buat kita sakit hati.

No comments: